Jak dobrać rozmiar butów do biegania

Przyjęło się, że buty do biegania powinny być o około 1 rozmiar większe. Najłatwiej określić ile to jest, przykładając kciuk do buta. Wolne miejsce powinno być zbliżone do długości naszego paznokcia. Jest to zapas, który zapewni palcom dużo swobody i tym samym unikniemy nieprzyjemnych następstw.
Wyświetl całą odpowiedź…

Często buty komfortowe na bieganie na nizinach okazują się zbyt małe w góry i powodują uszkodzenia paznokci. Sugerujemy by butów biegowych w góry używać około 4-5 mm większych niż butów do biegania na płaskim terenie.

W zbyt dużych butach warto postawić przede wszystkim na grubsze, bardziej masywne zapiętki. Pozwolą one na dociśnięcie palców i śródstopia do wewnętrznych krawędzi cholewki, co może znacznie zwiększyć komfort biegania i poruszania się po boisku czy trasie.

Obuwie do biegania musi być nieco większe niż to przeznaczone do codziennego użytkowania. Wynika to z faktu, że podczas wysiłku fizycznego stopy zaczynają puchnąć i powiększają się w środku buta. Gdy obuwie będzie zbyt małe, rezultatem mogą być bolące palce, pęcherze, ogólny ból stóp, a nawet schodzenie paznokci!

Przy kupowaniu butów do biegania należy zapamiętać jedną zasadę: lepiej jest kupić but o 2mm za duży niż za mały. Jest to ważne ze względu na zdrowie palców i paznokci. Każdy kto choć raz spróbował pokonać większy dystans w butach bez wystarczającego luzu w palcach doświadczył tego problemu.

Tak. Buty biegowe trochę się do stopy układają. Wykonane są w środku z miękkich materiałów, które maja możliwość dopasowania się do stopy. Po dosłownie kilku treningach są już w środku „wygniecione” w twój własny indywidualny sposób.

Przeważnie zalecają nam one zmianę buta po przebiegnięciu ok. 600 – 800 kilometrów. Jednak w przypadku butów startowych i minimalistycznych ta żywotność jest przeważnie mniejsza, i tutaj zmiana według producenta często powinna następować przy przebiegach rzędu 300 – 500 kilometrów.

W zbyt dużych butach warto postawić przede wszystkim na grubsze, bardziej masywne zapiętki. Pozwolą one na dociśnięcie palców i śródstopia do wewnętrznych krawędzi cholewki, co może znacznie zwiększyć komfort biegania i poruszania się po boisku czy trasie.

Dodaj komentarz