Czy można łączyć cynk i selen

Jednak mimo że nie ma konieczności łączenia obu pierwiastków, to jednak suplementacja łączna: cynku z selenem, może być korzystna dla wielu osób! W tej grupie zdecydowanie warto wymienić wegetarian, osoby starsze, osoby o “nieuporządkowanej” diecie, osoby niedożywione – np. sportowcy w okresie intensywnego odchudzania.

Obecność innych składników może istotnie zaburzać wchłanianie selenu. Przykładem mogą być preparaty składające się z cynku i selenu. Są to pierwiastki antagonistyczne i wzajemnie znoszą swoje działanie, efektem czego jest brak oczekiwanych rezultatów lub są one nieprzewidywalne.

Dzienna dawka selenu powinna być wzięta na czczo razem z witaminą E, która poprawia jego wchłanianie. W Polsce zalecane, dzienne spożycie selenu dla osoby dorosłej wynosi 60-70 µg, a dla dzieci połowę tej dawki.

Rozpoczynając suplementację cynkiem, należy pamiętać, że najlepiej przyjmować go godzinę przed posiłkiem lub dwie godziny po nim, ponieważ niektóre pokarmy mogą wpływać na jego wchłanianie.

Suplementacja selenem i cynkiem ma ogromny wpływ na jakość życia seksualnego – pozytywnie wpływa na potencję i poprawia libido. Cynk wspiera utrzymanie prawidłowego poziomu testosteronu we krwi, zwiększa libido i popęd seksualny.

Dzienna dawka selenu powinna być wzięta na czczo razem z witaminą E, która poprawia jego wchłanianie. W Polsce zalecane, dzienne spożycie selenu dla osoby dorosłej wynosi 60-70 µg, a dla dzieci połowę tej dawki. Z kolei Food & Drug Administration (FDA) zaleca co najmniej 55 µg tego pierwistka dziennie.

koenzym Q10 – też lubi tłuszcze, dlatego dobrze jest Q10 przyjmować właśnie z tłuszczami; żelazo – nie łącz go z magnezem ani wapniem!

Dodaj komentarz